thanx for viewing my belog..enjoy..!!!~

Our Love

Daisypath Anniversary tickers

27 May 212..

27 May 2012..

hari yg amat menyedihkan apabila aq d khabarkan tentang kawan baik, ex - classmate & ex - roomate aq ketika di politeknik  tlah meninggal dunia..seharian aq x mkn lpas dgr brita ya..sedihnya aq..aek mata x pat kering..always nangis..nangis..nangis..aq x sangka sem 6 ya detik t'akhir aq bersama arwah..ROHAINI BT NARSHAD..aq bdoa smoga roh kau tenang d sana..aq sayangkan kau & teramat merindui kau...kenangan kita bersama xkn pnah aq lupakan..Alfatihah.. :(



terima kasih kerana membaca.. :)

booys tears.. :)

air mata seorang lelaki ..

andai mengalir kerana kecewa dengan cinta wanita...

maka hilang lah sifat KEPIMPINANNYA...


air mata seorang lelaki...

andai mengalir kerana kecewa dengan dunia....

maka hilang lah sifat REDHANYA...


air mata seorang lelaki..

andai mengalir kerana tidak sangup melihat kesusahan orang tua nya...

maka terbitlah sifat belas EHSANNYA..


air mata seorang lelaki..

andai mengalir kerana terluka..

maka hilang lah sifat KEKUATANNYA...


air mata seorang lelaki

andai mengalirnya kerana takutkan ALLAH SWT..

maka bergembiralah...

kerana air mata yang sedikit itu mampu...

memadamkan api neraka kelak... :)





terima kasih kerana membaca.. :)


Syaitan ketawa apabila anda bercinta sebelum nikah..


tapi....



syaitan menangis apabila anda bercinta selepas

nikah... :)




terima kasih kerana membaca.. :)

no valentine for muslim..!! :)


katakan TIDAK pada hari valentine atau hari kekasih 14 febuari !!..ada 3 sebab kenapa kita jgn sambut hari valentine tu..mari baca fakta dibawa ni..

1. Jika anda sambutnya bermakna anda memperingati paderi Kristian bernama Pedro St. Valentino. Dia aktif menyebarkan agama Kristian pada zaman pemerintahan Rom yang pada masa itu diperintah Claudius II. Raja Rom ini telah memenjarakan orang Kristian kerana mereka mengamalkan agama yang bertentangan dengan agama kuno Romawi. Oleh kerana Valentine salah seorang penyebar agama Kristian, dia ditangkap dan diseksa di dalam penjara. Namun sepanjang di dalam penjara pun, Valentine tetap sebarkan agama Kristian kepada banduan - banduan. Raja Rom mengetahui kegiatan Valentine dan memerintah Valentine dihukum bunuh pada 14 Februari.

2. St. Valentine dibunuh kerana mengahwinkan ramai pemuda secara rahsia sedangkan undang-undang Rom pada ketika itu menghalang pemuda - pemudanya berkahwin dan berkeluarga. Mereka dikerahkan untuk menjadi tentera sahaja. Perbuatan ini mendatangkan kemarahan Raja Rom dan ditangkap dan dijatuhkan hukuman gantung pada 14 Februari 269 Masihi.

3. Ia dirayakan sempena kejatuhan Islam di Cordova, Sepanyol. St. Valentine merupakan orang yang memainkan peranan penting dalam usaha menjatuhkan kerajaan Islam pada masa itu. Dengan jasanya itu, Valentine dianggap sebagai kekasih rakyat. 14 Februari 1492 adalah tarikh kejatuhan Islam di Sepanyol dan dianggap pada hari itu hari kasih sayang kerana mereka menganggap Islam adalah agama yang zalim. Bayangkan kalau kita meraikan hari ini, sudah tentu ia menandakan kita sendiri merayakan kejatuhan agama Islam itu.

Tetapi masih ada org Islam kita yg berdegil dan sambut hari valentine ni.


terima kasih kerana membaca.. :)

for boys out there..girl language... :D

Fine

Ini la yang perempuan suka gunakan untuk hentikan pergaduhan, lebih-lebih lagi bila dia rasa dia yang betul dan anda kena diam. Jangan sekali kali gunakan perkataan ini untuk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai – hanya akan membawa anda berdua bergaduh.
.

Lima minit

Ini sebenarnya setengah jam. Ianya sama jugak dengan lima minit yang perlawanan bola sepakakan berakhir sebelum anda membawa sampah ke luar, jadi ini adalah pertukaran yang seimbang.
.

Takde apa-apa

Ini bermakna “something” dan anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan perempuan yang inginkan anda berputar-putar kat dalam macam mesin basuh. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yang akan bertahan selama ‘lima minit’ dan diakhiri dengan ‘fine’.
.

Pergilah! (dengan kening terangkat)

Ini adalah satu cabaran yang akan membuat si perempuan menjadi marah dengan ‘takde apa-apa’ dan diakhiri dengan ‘fine’. Pergilah (dengan kening biasa) ini bermakna ‘mengalah’ atau ‘buat je la apa yang awak nak sebab saya tak kisah’. Anda hanya akan mendapat situasi ini dan dalam beberapa minit diikuti dengan ‘takde apa-apa’, ‘fine’ dan dia akan bercakap kembali dengan anda dalam masa ‘lima minit’ apabila dia dah sejuk.
.

Mengeluh yang kuat

Ini sebenarnya bukanlah perkataan, tetapi kenyataan yang sering disalah anggap oleh kaum lelaki. ‘mengeluh yang kuat’ bermakna dia merasakan anda adalah seorang yang bodoh ketika itu dan dia sendiri terfikir kenapalah dia menghabiskan masa berdiri di situ dan bergaduh mengenai ‘takde apa-apa’.
.

Mengeluh yang perlahan

Lagi sekali, ini bukanlah perkataan. ‘mengeluh yang perlahan’ membawa maksud yang dia berasa puas. Adalah lebih elok jika anda duduk diam, jangan buat sebarang tindakan… dan dia akan kekal puas.
.

Okay lah

Ini adalah kenyataan yang paling merbahaya seorang perempuan boleh buat kepada lelaki. ‘okay lah’ bermakna dia ingin berfikir panjang sebelum dia membalas terhadap perbuatan anda yang telah menyakitkan hatinya. ‘okay lah’ selalunya digunakan dengan ‘fine’ bersama ‘kening yang terangkat’.
.

Buat lah

Satu ketika di masa depan dalam masa terdekat, anda akan dilanda masalah yang besar.
.

Tolonglah

Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang perempuan memberi anda peluang untuk mengeluarkan sebarang alasan atau sebab di atas apa yang telah anda lakukan. Anda mempunyai peluang yang adil dengan kejujuran, jadi berhati-hati dan anda tidak akan mendapat ‘okay lah’.
.

Terima kasih

Seorang perempuan mengucapkan terima kasih. Jangan pengsan. Terima dan ucapkan sama-sama.
.

Terima kasih banyak-banyak

Ini banyak berbeza dari ‘terima kasih’. Seorang perempuan akan menggunakan ini apabila dia dah terlampau marah pada anda. Ini menunjukkan yang anda telah menyinggung perasaannya dan akan diikuti dengan ‘mengeluh yang kuat’. Berhati-hati untuk tidak bertanya apa yang salah selepas ‘mengeluh yang kuat’ kerana ini hanya akan membuat dia berkata ‘takde apa-apa’.


terima kasih kerana membaca.. :)

my dream man..!!~ :)


terima kasih kerana membaca.. :)

‎6 SEBAB BERUNTUNGNYA PEREMPUAN MEMPUNYAI RAHIM


1.) Dia bekerja dengan Allah..jadi 'kilang
'manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah
anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati
tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang
lelaki tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib
baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..

3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia
mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi, seluruh
dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi
kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali
Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap
mati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga..

4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: Seluruh
kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-
dosa suami dia tak tanggung.

5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat
dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan
suaminya yang tak disedari.. Bila dia lihat suaminya tengah
terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa
suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk
lepas masuk syurga. Didunia lagi, kalau suami dalam
kesusahan isteri boleh bantu tambah
lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut
selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra
ini.

6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat
didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri
yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan
dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua
wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka
denganNya. Dan semua lelaki fahami hati
naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA.......

terima kasih kerana membaca.. :)

10 best moments in life...

- to fall in love..

- to clear your last exams..

- to wake up & realize its possible to sleep..

- to get a phone call saying class is cancelled..

- to see an old friend again and to feel that things have not changed..

- to touch the fingers of newly born child..

- waiting for a call or message from your loved one when u are alone..

- riding on a highway while its raining..

- speaking to the special one on the phone while standing in front of the mirror..hah..feels just awesome...

- and the last one is ryte now..
while reading this there was constant smile on ur face..!!~ :)





terima kasih kerana membaca.. :)

4 cara memujuk lelaki..hoho~

4 Cara Memujuk Lelaki : 

1. Berikan si dia ruang untuk bersendirian
Apabila seseorang lelaki merajuk, dia sebenarnya memerlukan masa untuk menenangkan fikirannya. Dia perlukan masa untuk bersendirian bagi membolehkan dia memikirkan sedalam-dalamnya apakah yang telah berlaku.
Apakah punca berlakunya masalah tersebut? Adakah dia berhak untuk merajuk? Apakah tindakan yang perlu dia lakukan bagi menyelesaikan masalah itu? Dan pelbagai lagi persoalan yang dia cuba fikirkan bagi mencari jawapannya.
.
2. Sentiasa memberikan si dia sokongan
Anda sebagai seorang pasangan yang memahami, berikan si dia sokongan yang diperlukan. Jika dia mendiamkan diri dengan menonton televisyen dan tidak mengendahkan anda, biarkan si dia berbuat apa yang dia inginkan.
Ikutkan sahaja rancangan televisyen yang dia sedang tonton dan jangan sesekali mengubah siaran televisyen ke siaran kegemaran anda. Walaupun dari luaran kita nampak dia sedang menonton televisyen, tetapi di dalam akal fikirannya si dia sedang memikirkan masalah yang sedang berlaku.
.
3. Jangan bertanyakan tentang perasaannya
Ketika si dia sedang merajuk, jangan sesekali bertanyakan apa yang sedang berlaku, kenapa dia merajuk, apakah perasaannya, dan sebagainya. Elakkan diri anda daripada bertanyakan apa-apa kepadanya.
Ini kerana, kehadiran anda akan mengganggu konsentrasinya untuk menyelesaikan masalah tersebut. Dan ini akan menyebabkan si dia akan semakin menjauhkan diri daripada anda kerana anda telah mengganggunya.
.
4. Buat sesuatu yang dapat mengembirakan hati anda
Ya, adalah lebih baik anda mengembirakan hati anda sendiri daripada anda memikirkan perasaan si dia. Pada ketika ini, si dia perlukan ruang untuk bersendirian. Jadi biarkan si dia bersendirian dan gunakan masa yang ada untuk menghiburkan diri anda.




terima kasih kerana membaca.. :)